Liefde en commercie hand in hand op Valentijnsdag

9 februari 2018 Door redactie

Weten wat de doelgroep bezig houdt, het is voor iedere marketeer een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden. Woensdag 14 februari is dat voor millennials in ieder geval Valentijnsdag; zij blijken het meest ontvlambaar voor dit liefdesfeest.

Millennials zijn de consumenten die grofweg tussen 1980 en 2000 geboren zijn. Volgens een onderzoek van Motivaction onder 1.500 respondenten is deze generatie het meest te porren voor Valentijnsdag. 40% van de ondervraagde millennials geeft aan dat zij waarde hechten aan het vieren van Valentijnsdag. Een ideale doelgroep (tool) dus om inhaakacties voor te bedenken, bijvoorbeeld op social media (tools).

Extra omzet op Valentijnsdag

Niet onbelangrijk: de pegels. Hoeveel geven consumenten gemiddeld uit aan Valentijnsdag? Nederlanders zijn de afgelopen jaren steeds iets meer gaan spenderen aan cadeautjes voor hun (potentiële) geliefden. In 2013 was dit gemiddeld € 46, in 2017 gemiddeld € 55. Webwinkels zijn voor 29% de plek bij uitstek voor de aanschaf van valentijnsgeschenken.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Waar is de jongere vrijwilliger?

    Onze vereniging krijgt vooral hulp van oudere vrijwilligers, terwijl we ook veel jonge leden hebben. Graag betrekken we deze groep hierin meer, maar hoe bereiken we hen?

  • Hoe kom ik aan AdWords-sterren?

    Bij sommige AdWords-advertenties zie ik sterren staan. Die staan voor de goede beoordeling van klanten. Ik zou ook graag klantbeoordelingen in mijn advertentie willen....

  • Wel of niet de concurrent aanvallen?

    Wij zijn in het afgelopen jaar veel klanten verloren aan één concurrent in het bijzonder. Nu ligt er een plan om ons product met dat van de concurrent te...

Meest gelezen

Heeft u een vraag over Inhaken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar