Acht grote mediapartijen verenigd in advertentieportal

12 februari 2018 Door redactie

Er is een portal opgericht waarin acht grote mediapartijen hun online-advertentiemogelijkheden gezamenlijk aanbieden aan media-inkopers. Het is de bedoeling dat deze bij Buy-media.nl efficiënter en transparanter campagnes kunnen uitzetten en advertenties kunnen inkopen.

Acht grote Nederlandse mediapartijen hebben elkaar gevonden in het nieuw opgerichte portal Buy-media.nl. BrandDeli, FD Media, NDC Mediagroep, De Persgroep Nederland, RTL Nederland, Ster  Talpa Networks en Telegraaf Media Groep stellen hier op één centrale plaats al hun online advertentiemogelijkheden (tool) beschikbaar voor media-inkopers. Volgens de plannen moeten zij hier de display- en videoproducten van alle deelnemers kunnen vergelijken en inkopen. Dat laatste kan zowel direct als via programmatic. Het ligt ook in de bedoeling de NOBO-bereiksdata in het systeem op te nemen en audience targeting toe te voegen. Bij dit laatste worden online advertenties gepersonaliseerd op basis van onder andere geografische, sociodemografische, gedrags- en interessevariabelen.  

In België al een succes

Het initiatief is niet volledig origineel. In België draait buymedia.be al enige tijd, en gezien de gebruikscijfers naar volle tevredenheid. Buy-media.nl begint in maart met een testperiode waarin campagnes (tool) kunnen worden geboekt met als doel het portal onder de knie te krijgen. Daarna volgt een fase waarin deelnemers zich kunnen laten trainen in het gebruik. Media-inkopers kunnen namelijk ook hun eigen systemen integreren in de techniek van het platform. In de tweede helft van 2018 moet Buymedia.nl officieel van start gaan.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is themareclame?

    Themareclame is reclame die gebaseerd is op een bepaald onderwerp dat elke keer weer herhaald wordt. Bij dit soort reclame wordt geen prijs of korting genoemd. Themareclame...

  • Welke soorten reclame zijn er?

    Er zijn verschillende soorten reclame, zoals: themareclame; actiereclame; introductiereclame; collectieve reclame; joint promotion; ideële reclame; in-scriptsponsoring; onbaatzuchtige...

Heeft u een vraag over Reclame?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar