NPO zet meerwaarde voor Nederland in de spotlights

8 juni 2018 Door redactie

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft inzichtelijk gemaakt wat zijn waarde voor de Nederlandse samenleving is. Hiervoor heeft de NPO een speciale website in het leven geroepen.

De publieke omroep moet meer dan de commerciëlen verantwoording afleggen aan de politiek en de maatschappij. Een publieke omroep wordt immers met belastingcenten gefinancierd, waar de commerciële zenders voornamelijk op deals met adverteerders (tools) leunen. Om zijn meerwaarde voor de Nederlandse samenleving te laten zien, heeft de NPO daarom voor het tweede jaar op rij een rapportage gemaakt in de vorm van een website. Op npo.nl/maatschappelijkewaarde is te zien wat Nederland terugkrijgt voor het geld en vertrouwen dat het de publieke omroep geeft.

Deelgebieden Nederlandse Publieke Omroep

De website bestaat uit een bonte verzameling voorbeelden, verdeeld over de vijf verschillende thema’s Nieuws & Debat, Cultuur, Educatie, Innovatie en Verbinding. Per thema komt er ook een expert aan het woord die de keuze voor de programma’s, televisiemomenten en andersoortige content in de rapportage nog even toelicht.

Bijlagen bij dit bericht

Proefabonnement Marketing Rendement

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Waar is de jongere vrijwilliger?

    Onze vereniging krijgt vooral hulp van oudere vrijwilligers, terwijl we ook veel jonge leden hebben. Graag betrekken we deze groep hierin meer, maar hoe bereiken we hen?

  • Wat is actiecommunicatie?

    Door gebruik te maken van actiecommunicatie, probeert u het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Wat wilt u dat men doet en hoe krijgt u dat voor elkaar? Denk...

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar