Vervolgfase campagne Geef Gerust is van start gegaan

13 juni 2018 Door redactie

Het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) is deze week gestart met de vervolgfase van de campagne ‘Geef gerust aan een erkend goed doel’. Er komt een tv-commercial waarin donateurs aangeven waarom ze geven aan een goed doel. Daarnaast zet het CBF ook radio, online bannering en YouTube in.

De campagne is een initiatief van CBF, Goede Doelen Nederland en Nederland Filantropieland. In oktober is de campagne ‘Geef gerust’ van start gegaan met online advertenties, een radiospot en extra aandacht voor de uitreiking van de vijfhonderdste erkenning. De boodschap van de campagne is dat donateurs gerust kunnen geven aan een erkend goed doel. Deze goede doelen zijn te herkennen aan het erkenningslogo en zijn opgenomen in het register van het CBF.

Verschillende kanalen voor de campagne

Het CBF gebruikt verschillende kanalen om de campagne onder de aandacht te brengen. Er zijn filmpjes gemaakt van donateurs die laten weten waarom ze geven aan een erkend goed doel. Deze filmpjes worden op dit moment uitgezonden via Socutera. Deze week worden ook radio, online bannering en YouTube ingezet om meer bekendheid te geven aan de erkenning van goede doelen. Verder is er van 8 tot 21 juni een prijsvraag te vinden op de website geefgerust.nl. De winnaar van deze prijsvraag wint een donatie aan zijn of haar favoriete erkende goede doel.

Strenge kwaliteitseisen voor erkende goede doelen

Organisaties met een erkenning van het CBF moeten voldoen aan strenge kwaliteitseisen. De donateur weet daardoor dat de organisatie bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met iedere euro, verantwoording aflegt en zich regelmatig laat controleren. Het CBF controleert de kwaliteitseisen jaarlijks en eens in de drie jaar volgt een uitgebreidere toets. De erkenning moet zorgen voor vertrouwen bij de donateur, zodat hij weet dat hij gerust een donatie kan geven aan dat goede doel.

Proefabonnement Bestuur Rendement

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

Heeft u een vraag over Goede doelen?

Vera Peerdeman

Directeur

Nassau Fundraising
Adviseur is nu beschikbaar