YouTube of Instagram, wie heeft de langste?

22 juni 2018 Door redactie

YouTube was jarenlang heer en meester in videoplatformland; concurrenten als Dailymotion en Vimeo snoepten slechts een klein marktaandeel weg. Met de komst van IGTV, oftewel Instagram Television, kan dit zomaar veranderen.

Instagram heeft aangekondigd dat het met IGTV de lengte van geposte video’s behoorlijk oprekt: voortaan kunnen deze niet maximaal één minuut, maar één uur duren. Een wereld van verschil, want bedrijven, vloggers en social influencers die dat willen, kúnnen nu opeens met hun posts inhoudelijk de diepte in. Of gewoon langere video’s posten, de tijd zal het leren. In IGTV staat gepersonaliseerde videocontent in ieder geval centraal. YouTube-video’s zijn daarmee wel nog langer; op dat platform circuleren ook uren durende filmpjes, of beter gezegd: films.

Samenwerking bestaande app Instagram

Instagram Television is een aparte app die gebruikers in de App Store of Play Store kunnen downloaden, maar de applicatie werkt wel intensief samen met de bestaande Instagram-app. Vergelijkbaar met de app van Facebook (tool), waarbij de aparte Messenger-app gebruikt kan worden om berichtjes te sturen.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Social media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar