Test KPN en Talpa: reclame op maat op de beeldbuis

28 september 2018 Door redactie

In de strijd om de aandacht van de beeldbuisconsument hebben KPN en Talpa Network een pilot opgezet. In de test krijgen televisiekijkers gepersonaliseerde advertenties te zien, onder meer gebaseerd op hun kijkgedrag.

In oktober starten KPN en Talpa Network een test met KPN-medewerkers die zelf ook klant bij de provider zijn. Zij hebben toestemming gegeven voor het gebruik van hun persoonlijke gegevens (denk aan adres, geslacht, leeftijd, abonnement op een bepaald zenderpakket) én hun kijkgedrag. Op basis hiervan zullen zij tussen de reguliere televisiereclames door gepersonaliseerde advertenties te zien krijgen. De proef begint op SBS6; zenders SBS9, Net5 en Veronica zullen hier in een later stadium aan worden toegevoegd.

Privacy door groepen huishoudens

Adverteerders kunnen hierdoor veel gerichter adverteren (tools). De profielen van de proefkonijnen worden namelijk aan doelgroepen gekoppeld. Een bedrijf dat zich specialiseert in sportartikelen voor kinderen kan hierdoor bijvoorbeeld kiezen voor de doelgroep ‘gezinnen met interesse in sport’. Om de privacy te waarborgen worden de klantprofielen ingedeeld in groepen van minimaal 100 huishoudens.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is themareclame?

    Themareclame is reclame die gebaseerd is op een bepaald onderwerp dat elke keer weer herhaald wordt. Bij dit soort reclame wordt geen prijs of korting genoemd. Themareclame...

  • Welke soorten reclame zijn er?

    Er zijn verschillende soorten reclame, zoals: themareclame; actiereclame; introductiereclame; collectieve reclame; joint promotion; ideële reclame; in-scriptsponsoring; onbaatzuchtige...

Heeft u een vraag over Reclame?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar