Het is zover: WhatsApp stapt tóch in de advertenties

2 november 2018 Door redactie

WhatsApp is jarenlang advertentievrij geweest, maar moederbedrijf Facebook gooit toch het roer om. Een topman van WhatsApp heeft laten weten dat advertenties in de statusweergave het primaire verdienmodel gaan worden.

WhatsApp heeft wereldwijd 1,5 miljard gebruikers. Ook in Nederland is WhatsApp voor smartphonegebruikers het communicatiemiddel bij uitstek. Organisaties die consumenten willen bereiken met advertentie-uitingen (tools), kunnen vanaf 2019 WhatsApp toevoegen aan de mix. De advertenties zullen verschijnen in de statusweergave van de messengerdienst. WhatsApp kan nog niet zeggen hoeveel whatsappers in dit gedeelte van de chat-app kijken, gebruikers hoeven dit namelijk niet te doen als zij berichten willen sturen.

Advertenties van organisaties ‘muten’

Gebruikers krijgen daarnaast de mogelijkheid om bedrijven te blokkeren. Zij kunnen in de instellingen van WhatsApp (tool) aangeven de advertenties van bepaalde organisaties niet te willen zien. Deze organisaties worden dan ‘gemute’, oftewel onzichtbaar gemaakt in de statusweergave.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Even snuffelen in privémail mag?

    Mijn manager is nogal panisch over het feit dat medewerkers misschien vertrouwelijke informatie doorspelen aan concurrerende organisaties. Hij vraagt zich dan ook af...

Heeft u een vraag over WhatsApp?

Bouke van Kleef

Innovatiecoaches, trainers, adviseurs, huisstijlspecialisten en programmeurs

AVK
Adviseur is nu beschikbaar