NPO: andere indeling televisiezenders per 25 december

30 november 2018 Door redactie

De Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) brengt een wijziging aan in de indeling van de televisiezenders. NPO 1 Extra en NPO Zappelin Extra krijgen onder meer allebei een eigen kanaalslot.

Op dit moment delen NPO 1 Extra en NPO Zappelin Extra (nu nog met de naam NPO ZappXtra) een lineair kanaalslot. Om die reden zijn de televisiezenders niet de hele dag beschikbaar. Daar komt per 25 december 2018 verandering in. Beide zenders krijgen een eigen kanaalslot en hierdoor dus ook meer zendtijd. NPO 1 Extra focust voornamelijk op dramaseries en -films, NPO Zappelin Extra richt zich in de programmering op peuters, kleuters en hun ouders. Deze zender biedt dan ook veilige content zonder reclame (tools) aan.

Verhuizing NPO 3 Extra naar online

Aangezien er geen nieuwe kanaalslots bijkomen, moet er ergens ruimte gemaakt worden. NPO 1 Extra gaat gebruikmaken van het kanaalslot waarop nu nog NPO 3 Extra uitzendt. Deze zender verhuist per 25 december dan ook in zijn geheel naar het digitale domein. De programma’s van NPO 3 Extra zijn vanaf die datum te bekijken op npo3.nl en via het online platform NPO Start.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is themareclame?

    Themareclame is reclame die gebaseerd is op een bepaald onderwerp dat elke keer weer herhaald wordt. Bij dit soort reclame wordt geen prijs of korting genoemd. Themareclame...

  • Welke soorten reclame zijn er?

    Er zijn verschillende soorten reclame, zoals: themareclame; actiereclame; introductiereclame; collectieve reclame; joint promotion; ideële reclame; in-scriptsponsoring; onbaatzuchtige...

Heeft u een vraag over Reclame?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar