Korte internetsessies op smartphones de nieuwe norm

4 december 2018 Door redactie

Dat het internetgebruik via smartphones inmiddels erg hoog ligt, zal geen verbazing wekken. Maar de manier waarop via een smartphone gesurfd wordt, is wel aan het veranderen. Belangrijk om te weten, want organisaties kunnen bezoekers mogelijk net iets langer vasthouden door de indeling van de site en de lengte van berichten daarop aan te passen.

Smartphonegebruikers maken inmiddels een aanzienlijk deel uit van de bezoekers van websites. Organisaties die hun bezoekers net iets langer willen vasthouden op hun website, zorgen daarom dat de website smartphone-vriendelijk is (tool). Bezoekers lezen scannend en kijken snel of een bericht het lezen waard is. Gemiddeld brengt men per internetsessie zo 2 tot 3 minuten door op een site. Een belangrijke stap is dan ook om teksten kort maar krachtig te houden. Zorg bovendien dat deze pakkende titels en tussenkopjes hebben. Zo kan de bezoeker in de korte tijd die hij op uw site doorbrengt toch de juiste informatie vinden. Ook kan het interessant zijn een app te laten ontwikkelen, waarin de belangrijkste berichten en bedrijfsinformatie met klanten gedeeld kunnen worden.

Trends in internetgebruik

Uit onderzoek van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (Trends in internetgebruik) blijkt dat het internetgebruik op smartphones de afgelopen jaren explosief gestegen is. Waar de gemiddelde browse- en apptijd op de smartphone in 2014 nog 29 uur per maand was, is dat nu toegenomen tot 61 uur per maand. Dit komt vooral door het gestegen gebruik van apps (e- learning). Apps worden meer gebruikt dan websites. Hierdoor is de gemiddelde tijd die men via pc, laptop of tablet op websites op internet doorbrengt gedaald. 

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is actiecommunicatie?

    Door gebruik te maken van actiecommunicatie, probeert u het gedrag van uw doelgroep te beïnvloeden. Wat wilt u dat men doet en hoe krijgt u dat voor elkaar? Denk...

  • Wat is themacommunicatie?

    U kunt themacommunicatie inzetten om uw imago of naamsbekendheid op te bouwen. U probeert vooral door middel van verschillende media de kennis over uw organisatie onder...

Heeft u een vraag over Externe communicatie?

Roeselien Wekker

Trainer

Bureau Spraakwater
Adviseur is nu beschikbaar