Loden Leeuw 2018: welke reclame is het meest irritant?

6 december 2018 Door redactie

Het kan iedere organisatie overkomen: er is veel tijd en geld besteed aan een reclamecampagne, en vervolgens vindt het grote publiek de commercial bloedirritant. Jazeker, het is weer zover: de nominaties voor de Loden Leeuw zijn bekend!

De Loden Leeuw is een initiatief van consumentenprogramma Radar. De publieksprijs wordt sinds 2002 ieder jaar uitgereikt aan organisaties die met een reclame (tool): het bloed onder de nagels vandaan halen bij het grote publiek. De genomineerden voor de Loden Leeuw, editie 2018, zijn inmiddels bekend. Onder dit bericht kunt u de drie commercials bekijken. De stembus is geopend tot 17 december 2018. De avond van de 17e worden de Loden Leeuw-beeldjes in de uitzending van Radar uitgereikt.

BN’ers in reclame ook vervelend

Naast de categorie ‘Meest Irritante Reclame’ is er een tweede categorie waarop mensen kunnen stemmen. Dit is de ‘Meest Irritante BN’er’ in een reclame-uiting. Ali B (2017), Jan Smit (2016) en Adelheid Roosen (2015) gingen de afgelopen jaren met deze ‘prijs’ aan de haal. Dit jaar mag men zeggen wie van het drietal André Hazes (voor Essent), Gerard Joling (voor Lidl) en René Froger (voor Eyelove) de meeste commerciële jeuk oplevert.

 
 
 

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is themareclame?

    Themareclame is reclame die gebaseerd is op een bepaald onderwerp dat elke keer weer herhaald wordt. Bij dit soort reclame wordt geen prijs of korting genoemd. Themareclame...

  • Welke soorten reclame zijn er?

    Er zijn verschillende soorten reclame, zoals: themareclame; actiereclame; introductiereclame; collectieve reclame; joint promotion; ideële reclame; in-scriptsponsoring; onbaatzuchtige...

Heeft u een vraag over Reclame?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar