Stemmen voor Gouden Windei 2018 van start!

10 december 2018 Door redactie

Een hoop bedrijven zijn dit jaar in de running voor een Gouden Windei. Consumenten kunnen vanaf nu stemmen welke organisatie in 2018 deze ‘prijs’ op de schoorsteenmantel mag zetten.

Met de jaarlijkse Gouden Windei-verkiezing wil waakhond Foodwatch misleiding in de voedselindustrie tegengaan. Organisaties die het niet zo nauw nemen met de waarheid, maken dan ook kans om op het digitale schavot te belanden. Onder de genomineerden zitten – zoals gebruikelijk – weer een hoop producten die een wel heel kleine hoeveelheid bevatten van wat volgens de verpakking (tools) zogenaamd een hoofdbestanddeel zou moeten zijn. Zo zit er in Venco Honingdrop welgeteld 0,3% honing, in de Vomar Roomboter Rozijnenbollen 0,3% roomboter en in Gembersiroop van Conimex slechts een mespuntje gemberextract.

Marketing met een prijskaartje

Ook marketing-gezwets kan reden zijn voor een Gouden Windei-nominatie. Daar kan Coca-Cola over meepraten. Zijn ‘Smartwater’ is ‘inspired by clouds’ en heeft een ‘crisp taste’. In feite is het niets meer en niets minder dan gedestilleerd mineraalwater waaraan wat reguliere mineralen zijn toegevoegd. Maar dan met een flink prijskaartje. De verkiezing voor Gouden Windei 2018 is geopend; de ‘winnaar’ wordt in de week voor Kerstmis bekendgemaakt.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 1
    • Videocollege 19 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 2
    • Videocollege 24 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

  • Overtuigend schrijven voor het web deel 3
    • Videocollege 13 minuten

    De mensheid schrijft al een paar duizend jaar. Maar met de opkomst van het internet is het schrijven van teksten pas echt gedemocratiseerd. Bijna iedereen levert zijn of haar bijdrage...

Heeft u een vraag over Marketingtechnieken?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar