Facebook groeit niet meer in Europa en de VS

31 december 2018 Door redactie

In Europa en de Verenigde Staten groeit Facebook niet meer. De stijging in het aantal gebruikers komt nu door de Aziatische markt. Verder haalt Facebook vrijwel de gehele omzet uit advertenties. Dit blijkt uit de cijfers die Facebook onlangs publiceerde.

Facebook staat op een kruispunt. Het haalt verreweg de meeste omzet uit Amerikaanse en Europese gebruikers. De gemiddelde Amerikaanse gebruiker slaat $ 27,61 stuk op Facebook en de gemiddelde Europeaan draagt $ 8,82 bij aan het socialmediaplatform. Aziatische gebruikers zitten daar weer een heel eind onder, met een gemiddelde van $ 2,67. Toch is Azië het gebied waar Facebook nu nog groeicijfers realiseert. Het bedrijf zal dus een manier moeten verzinnen om die bedragen op te krikken als het niet af wil stevenen op teruggang. De Amerikaanse markt heeft zich gestabiliseerd en de Europese markt vertoont zelfs een lichte achteruitgang. Vier miljoen Europeanen stopten met Facebook, mogelijk onder invloed van de nieuwe privacywetgeving.

Jongeren liever op Instagram

Ook speelt een rol dat voor veel jongeren Facebook niet meer 'hip' is. Zij zitten liever op Instagram - ook in handen van Facebook - en Snapchat. Uit een artikel dat Trouw onlangs publiceerde, blijkt wel dat Facebook nog niet armlastig is. De nettowinst overstijgt de vijf miljard. Advertenties zijn daarbij de kurk waar het platform op drijft, want uit het artikel blijkt dat vrijwel de gehele omzet van $ 13,7 miljard uit die bron afkomstig is.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Waar is de jongere vrijwilliger?

    Onze vereniging krijgt vooral hulp van oudere vrijwilligers, terwijl we ook veel jonge leden hebben. Graag betrekken we deze groep hierin meer, maar hoe bereiken we hen?

  • Hoe vergroot ik de appzichtbaarheid?

    Met gepaste trots hebben wij onlangs onze eerste app gelanceerd. Het aantal downloads blijft nog wel achter bij onze hooggespannen verwachtingen, terwijl de app volgens...

  • Hoe trekken we beursaandacht?

    Wij staan over twee maanden op een grote beurs met een nieuw product. Dit heuglijke nieuws willen wij graag vieren met relaties. Hoe kan ik hen het beste uitnodigen om...

Meest gelezen

Heeft u een vraag over Facebook Bedrijfspagina?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar