Frekkel van Staatsloterij brengt Gouden Loeki naar huis

25 januari 2019 Door redactie

Op 24 januari werden de Gouden Loeki’s 2018 uitgereikt. De winnaar van dit jaar is van de Staatsloterij met de commercial ‘Frekkel’. Deze was speciaal gemaakt voor de oudejaarstrekking, over het hondje Frekkel dat weggelopen is.

De Gouden Loeki’s voor het jaar 2018 zijn weer verdeeld. De winnaar van dit jaar is het spotje ‘Frekkel’ van de Staatsloterij. Dit is het resultaat van een stemming; het GfK-publiekspanel en willekeurige Nederlandse kijkers bepalen beide voor de helft het eindresultaat. Zij kiezen uit de veertig commercials die de shortlist gehaald hebben omdat ze al in een eerder stadium verkozen waren tot kwartaalwinnaars. Ieder kwartaal worden er door het GfK-publiekspanel tien commercials geselecteerd die de middelmaat ontstegen. Zo bereikt men ook dat bij de eindstemming een spreiding over het jaar ontstaat en dat niet alleen spotjes gekozen worden die nog vers in het geheugen liggen.

Top vijf

De winnende commercial is bedacht door het bureau TBWANeboko. De top vijf van winnende spotjes ziet er als volgt uit:

  1. Frekkel (Staatsloteri)j
  2. Lieke (Calvé Pindakaas)
  3. Help ons redden (Dierenbescherming)
  4. Familietradities zijn er om door te geven (Plus)
  5. Ga voor goud! (Lidl)

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is themareclame?

    Themareclame is reclame die gebaseerd is op een bepaald onderwerp dat elke keer weer herhaald wordt. Bij dit soort reclame wordt geen prijs of korting genoemd. Themareclame...

  • Welke soorten reclame zijn er?

    Er zijn verschillende soorten reclame, zoals: themareclame; actiereclame; introductiereclame; collectieve reclame; joint promotion; ideële reclame; in-scriptsponsoring; onbaatzuchtige...

Heeft u een vraag over Reclame?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar