Zakenreiziger mag voortaan klagen van ANVR

8 april 2019 Door redactie

De Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) heeft haar voorwaarden aangepast. Voortaan mogen ook zakenreizigers bij de Geschillencommissie Reizen aankloppen met klachten.

De ANVR – belangenbehartiger van organisaties in de reisbranche – maakte jarenlang duidelijk dat de Geschillencommissie Reizen niet voor zakenreizigers bedoeld was. In de ANVR-Reizigersvoorwaarden stond namelijk dat de commissie alleen klachten in behandeling zou nemen van ‘natuurlijke personen die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf’. In overleg met de Consumentenbond heeft de ANVR dit zinnetje nu uit de voorwaardenn (tool) geschrapt.

Of is er een raamovereenkomst?

Door de gewijzigde voorwaarden kunnen voortaan ook zakenreizigers met hun grieven bij de commissie aankloppen. Tenminste, als de ANVR-Reis- of Boekingsvoorwaarden voor de zakenreis (tool) in kwestie van toepassing zijn. Voor organisaties die een zogenoemde ‘raamovereenkomst’ (afspraken over onder meer dienstverlening, betaling en klachtafhandeling) met een reisonderneming afsluiten, blijft deze raamovereenkomst gewoon gelden.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen