AVG lijkt effectieve e-mailcampagne niet te bijten

25 juni 2019 Door redactie

De AVG lijkt niet in de weg te zitten van effectieve e-mailmarketing. De gemiddelde open-ratio’s zijn gelijk gebleven en de gemiddelde klikratio’s zijn zelfs gestegen. Dit is af te leiden uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark.

De invoering van de AVG bracht veel onzekerheid met zich mee voor bijvoorbeeld het opzetten van e-mailcampagnes (tool). Hoe komen we aan valide adressen (tool)? En hebben we voor ieder beschikbaar adres een opt-in? Je zou kunnen denken dat organisaties de zaken intern eerst op orde moeten hebben voordat ze weer ‘full out’ e-mailcampagnes (tool) kunnen opstarten. De werkelijkheid ziet er volgens de DDMA Nationale E-mail Benchmark een stuk zonniger uit. Het aantal geopende e-mails is dit jaar gelijk gebleven vergeleken met vorig jaar. De Click Through Rate (CTR) en Click to Open Rate (CTO) zijn zelfs enkele procentpunten gestegen, respectievelijk naar 7,3% en 16,8%.

Maximaal 10 campagnes per jaar

De beste open- en klikratio’s zijn voor organisaties die maximaal 10 campagnes per jaar versturen. De meeste marketingmails worden geopend om 16.00 uur in de middag op een werkdag. De meeste marketeers zijn er vroeg bij, want de meerderheid van de marketingmails wordt al om 8.00 uur 's ochtends verzonden. Over de ideale verzenddag circuleren allerlei theorieën, maar op zondag worden mails in ieder geval veel minder vaak geopend dan op andere dagen.

Bijlagen bij dit bericht

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

Heeft u een vraag over E-mailmarketing?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar