Toelichting op foutenrapport loonaangifte

13 januari 2011 Door redactie

De toelichting op de foutmeldingen die u in het eerste kwartaal van 2011 kunt krijgen bij het doen van aangifte loonheffingen is gepubliceerd. Deze toelichting heeft betrekking op foutmeldingen in het foutenrapport dat u krijgt als er kleine fouten in de werknemersgegevens van uw loonaangifte zijn geslopen.

De computers van de Belastingdienst controleren alle binnenkomende loonaangiften direct op een groot aantal fouten. Bij kleinere fouten neemt de fiscus de aangifte wel aan, maar krijgt u een foutenrapport opgestuurd. In de Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens voor het eerste kwartaal van 2011 vindt u meer informatie bij de meldcodes die in het foutenrapport staan. Vanaf pagina 14 van dit document staan de meldcodes waar u dit kwartaal mee te maken kunt krijgen.

Fouten corrigeren

Heeft u een foutenrapport van de Belastingdienst gekregen? Kijk die dan eerst goed na. Als er echt sprake is van een fout in de werknemersgegevens, moet u die in uw eigen administratie corrigeren. Het is meestal verstandig om ook de loonaangifte aan te passen. Doet u dit niet, dan is de kans groter dat u in de toekomst alsnog de juiste gegevens moet aanleveren als een voormalig werknemer UWV om een uitkering verzoekt.

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

Heeft u een vraag over Aangifte loonheffingen?

Bart Agerbeek

Belastingadviseur, Partner

Agerbeek Advies
Adviseur is nu beschikbaar