Pimp uw QR-code en val op

18 augustus 2011 Door redactie

Bij de QR-code denkt u al snel aan de kleuren zwart en wit. Eigenlijk zien alle QR-codes die u tegenkomt er hetzelfde uit. Weinig van uw vakgenoten zijn er dan ook van op de hoogte dat dit helemaal niet nodig is. U kunt QR-codes tot op bepaalde hoogte namelijk aanpassen aan uw huisstijl. Maak dus snel gebruik van deze kennis voordat uw concurrenten het licht zien.

In tegenstelling tot wat velen denken hoeft een QR-code er niet saai uit te zien. De uitvergrote pixels hebben een foutmarge van ongeveer 30%. Dit betekent dat u 30% kunt aanpassen aan uw wensen zonder dat de code onleesbaar wordt. Zo kunt u bijvoorbeeld probleemloos een logo in het vierkantje plaatsen. Niet alleen kunt u de QR-code aanvullen met tekst en plaatjes, u zit ook niet vast aan de kleuren zwart en wit. U kunt in principe elke kleur kiezen die u wilt. En dit hoeft u niet eens veel moeite te kosten. Er zijn verschillende websites die gekleurde QR-codes genereren. Zorg er wel voor dat het contrast hoog blijft, anders zal het scannen mislukken.

QR-code altijd testen

Als u besluit uw QR-code een makeover te geven, vergeet dan niet om goed te testen. Het liefst met verschillende toestellen en apps. U vindt meer handige weetjes over de QR-code in de Checklist van Marketing Rendement 2011-8. Deze valt op 30 augustus bij u op de mat. Om u een idee te geven van wat er allemaal mogelijk is ziet u hieronder QR-codes van Louis Vuitton en de BBC.

bron:http://dvice.com/assets_c/2009/04/lvtaka56413-thumb-550xauto-16707.jpg

bron:http://farm4.static.flickr.com/3205/2697480521_f30226a75d.jpg?v=0

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Social media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar