Social media minderen geen vaart

21 september 2011 Door redactie

Als social media nog geen vast onderdeel van uw marketingstrategie zijn, weet u dat u daar niet al te lang meer mee kunt wachten. U mist tenslotte kansen door niet zichtbaar te zijn op deze netwerken. Van de top 100 Nederlandse merken heeft ruim 90% social media al geadopteerd. Veel van deze organisaties hebben hier zelfs een Social Media Manager voor aangetrokken.

Grote Nederlandse merken willen geen kans onbenut laten op social media, er wordt hier dan ook flink in geïnvesteerd. Uit onderzoek van Social Embassy blijkt dat meer dan 90% van de top 100 Nederlandse merken actief is op social media. Eén op de vier heeft zelfs een social media manager aangenomen om zich hier full time mee bezig te houden. Ook wordt er gereageerd op vragen en klachten van consumenten.

YouTube favoriete socialmediasite

Als u moet gokken, zult u waarschijnlijk roepen dat bedrijven het actiefst zijn op Facebook. Hoewel de activiteit van de top 100 merken op Facebook het afgelopen jaar inderdaad fors steeg, is YouTube verassend genoeg de koploper. Bij bekende merken mag een YouTube-kanaal blijkbaar niet ontbreken. Op nummer twee en drie volgen LinkedIn en Twitter.

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

  • ROI berekenen van social media
    • Videocollege 12 minuten

    Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in iedere organisatie wel twijfelaars te vinden. Zij...

Heeft u een vraag over Social media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar