Heeft u schade geleden door de ING-storing?

31 januari 2012 Door redactie

Veel webwinkeliers zijn vorige week inkomsten misgelopen door de diverse storingen bij ING. Het internetbankieren van de bank was meerdere malen voor lange tijd niet beschikbaar. Daardoor konden klanten geen geld overmaken, en ook niet gebruikmaken van betaaldienst iDEAL. ING heeft laten weten dat het niet standaard zal compenseren. Maar dat betekent niet dat u er helemaal niets aan kunt doen.

Dat het elektronische betaalverkeer er bij ING vorige week tot wel vier keer toe uit lag, was voor webwinkels bijzonder vervelend. Webshops zijn afhankelijk van internetbankieren, en door de storingen liepen sommigen aanzienlijke inkomsten mis. ING heeft bekendgemaakt geen standaard compensatie te bieden. Maar de bank staat wel open voor klachten van bedrijven die aantoonbare schade hebben geleden. Een woordvoerder van de bank meldt dat ze met zulke partijen ‘graag in gesprek‘ gaan. Heeft u ook schade geleden, dan weet u dus dat de deur bij ING in ieder geval op een kier staat, en niet potdicht zit.

Prestatiecontract voor banken

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org heeft laten weten de storingen onacceptabel te vinden. Het liefste zou de vereniging dan ook zien dat er een prestatiecontract voor de Nederlandse banken komt. Dat zou ervoor moeten zorgen dat u en andere webwinkeliers beter beschermd zijn tegen betaalsystemen die u plotseling in de kou laten staan.

L1-naar-inschrijfpagina-2016