Merken doen goede zaken op social media

29 februari 2012 Door redactie

Twitter lijkt het beste sociale medium te zijn om contact te leggen met uw doelgroep. Twitteraars volgen gemiddeld drie merken op de microblogsite. Op socialemediawebsites Facebook en Hyves leggen leden gemiddeld ongeveer met twee merken een connectie. Toch staat niet iedere gebruiker te springen om een merk toe te voegen aan de lijst met connecties.

Leden van socialmediawebsites lijken zich niet erg te storen aan de aanwezigheid van bedrijven. Zij linken zelfs regelmatig met merken volgens onderzoek van Intomart GfK. Zo volgen Twitter-leden gemiddeld drie merken. Op Facebook  'liken' gebruikers gemiddeld ruim twee merken. Bedrijven maken op Hyves de minste kans om een link te leggen met de doelgroep; Hyvers voegen gemiddeld minder dan twee bedrijven toe als vriend.

Hoogopgeleiden linken met merken

Op Facebook en Hyves zijn vrouwen vaker verbonden met een merk dan mannen. Op Twitter is dit precies andersom. Vooral hoogopgeleiden en jongeren in de leeftijd van 13 tot en met 34 jaar linken vaak met merken. Is uw doelgroep niet jong en hoogopgeleid, dan zouden social media dus mogelijk niet het beste kanaal kunnen zijn om contact te leggen met de doelgroep.

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Kan ons bedrijf een kleur claimen?

    Onlangs las ik in een nieuwsbericht dat T-Mobile in Duitsland het patent op de kleur magenta heeft gekregen. Geen ander telecombedrijf mag magenta gebruiken. Nu gaat...

  • Wat te doen bij gelijkende namen?

    Het bedrijf waar ik voor werk, bestaat al tien jaar. Nu is er ineens een ander bedrijf opgedoken dat bijna dezelfde naam heeft. We opereren ook nog eens in dezelfde branche....

  • Wat is slaafse nabootsing?

    Als u op een bepaalde schepping geen intellectueel eigendomsrecht heeft, mogen anderen het in principe namaken. Behalve als er sprake is van slaafse nabootsing. Dat kunt...

Meest gelezen

  • Kan ons bedrijf een kleur claimen?

    Onlangs las ik in een nieuwsbericht dat T-Mobile in Duitsland het patent op de kleur magenta heeft gekregen. Geen ander telecombedrijf mag magenta gebruiken. Nu gaat...

  • Wat te doen bij gelijkende namen?

    Het bedrijf waar ik voor werk, bestaat al tien jaar. Nu is er ineens een ander bedrijf opgedoken dat bijna dezelfde naam heeft. We opereren ook nog eens in dezelfde branche....

  • Wat is slaafse nabootsing?

    Als u op een bepaalde schepping geen intellectueel eigendomsrecht heeft, mogen anderen het in principe namaken. Behalve als er sprake is van slaafse nabootsing. Dat kunt...

Heeft u een vraag over Merkrecht?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar