Geduchte concurrentie voor QR-code

25 april 2012 Door redactie

De QR-code is momenteel dé manier om online en offline te combineren. Maar als u eerlijk bent zijn de grauwe vierkantjes niet om aan te zien. Gelukkig staat de techniek voor niets, en heeft de opvolger van de QR-code zich al aangediend. Deze nieuwe code kan worden verborgen in een bestaande afbeelding. Ook is geen landingspagina meer nodig. Kindermerk Fred & Ed heeft de primeur in Nederland.

Er is een nieuwe techniek naar Nederland gekomen die de concurrentie aan kan gaan met de QR-code. Het gaat om een digitale watermerktechnologie die het mogelijk maakt om codes te verbergen in afbeeldingen. In tegenstelling tot bij de QR-code hoeft u dus geen apart vierkantje te laten drukken. Het is ook niet meer nodig om naar een website te linken; de content kan direct op het scherm worden getoond. Een filmpje wordt bijvoorbeeld meteen na het scannen geopend en afgespeeld.

Code opsporen op verpakking

Kindermerk Fred & Ed heeft de watermerktechniek ingezet om codes te verbergen op verpakkingen. Die kan bijvoorbeeld in het oor van een van de figuurtjes verstopt zitten. Het is aan de kinderen om de code met de smartphone op te sporen. Met een speciale app kunnen zij zoeken. Vindt het kind de code, dan krijgt het de content direct te zien. Dat kan bijvoorbeeld de mop van de dag zijn.

L1-naar-inschrijfpagina-2016

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Wat is viral PR?

    Middels viral PR kan een virale marketing actie succesvol worden verspreid over het internet. Social media zijn erg geschikt om berichten als een virus te verspreiden...

  • Wat is de kracht van socialenetwerksites?

    Online marketing maakt steeds meer gebruik van socialenetwerksites. Als u dat ook doet, communiceert u op een persoonlijke manier met de consument. Gebruikmaken van social...

E-learningcursussen

  • Online marketing
    • Videocollege 29 minuten

    Als u een website heeft, wilt u natuurlijk graag dat mensen deze bezoeken. U kunt natuurlijk adverteren via de traditionele printmedia, maar tegenwoordig zijn er efficiëntere middelen....

Heeft u een vraag over Social media?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar