Google keurt miljoenen advertenties af

15 juni 2012 Door redactie

Mocht er een advertentiecampagne via Google AdWords in het verschiet liggen, vergeet dan niet het beleid van Google AdWords goed door te nemen. Google heeft er namelijk weinig moeite mee om advertenties af te keuren die in strijd zijn met het eigen beleid. Vorig jaar werden er 134 miljoen advertenties afgekeurd, dat was een verdubbeling ten opzichte van 2010.

Google heeft in 2011 flink wat advertenties en gebruikers de deur gewezen. Maar liefst 134 miljoen advertenties werden afgekeurd omdat ze niet in overeenstemming waren met het beleid van Google AdWords. Een jaar eerder haalden 57 miljoen advertenties de eindstreep niet; Google wordt dus strenger. Onder andere advertenties die bedrieglijk, onduidelijk of onjuist zijn worden geweerd. Ook mag het doel van de uiting niet het verzamelen van persoonsgegevens zijn. Het spreekt voor zich dat uw advertentie aan de wet- en regelgeving moet voldoen.

Google heft accounts op

Bij flinke overtredingen van het advertentiebeleid kan Google besluiten een account op te heffen. Dat gebeurde in 2011 bij ruim 800.000 Google AdWords-accounts. U hoeft daar niet zo snel voor te vrezen. Het gaat om gebruikers die bijvoorbeeld zwaar misleidende advertenties aanleverden, spam verspreidden of malware in de uiting hadden verstopt.

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

Meest gelezen

  • Hoe kom ik aan AdWords-sterren?

    Bij sommige AdWords-advertenties zie ik sterren staan. Die staan voor de goede beoordeling van klanten. Ik zou ook graag klantbeoordelingen in mijn advertentie willen....

  • Wat is clickjacking?

    Bij ‘clickjacking’ wordt u als surfer op een webpagina verleid om te klikken op een schijnbaar onschuldige link. Maar de malware die erachter zit, kaapt daarmee...

Heeft u een vraag over Zoekmachines?

Bouke van Kleef

Innovatiecoaches, trainers, adviseurs, huisstijlspecialisten en programmeurs

AVK
Adviseur is nu beschikbaar