‘Badr Hari’ moet inleveren op merkpotentie

13 augustus 2012 Door redactie

Een bekende naam aan uw producten verbinden kan een slimme zet zijn en uw verkoopcijfers flink laten stijgen. Maar als de bekende persoon in kwestie in opspraak raakt, moet ook het merk boeten. Dat is wat er gebeurde met kickbokser Badr Hari, wiens naam als merk werd gedeponeerd.

Yves Gijrath – initiatiefnemer van de jaarlijkse Miljonair Fair en woordvoerder van de kickbokser – zag wel brood in het merk ‘Badr Hari’. Hij liet de naam als merk deponeren bij het Europese Merkenregister, met de bedoeling verschillende producten en diensten aan de naam van de bokser te verbinden: cosmetica, kleding, computerspellen en verschillende vormen van entertainment. 

Merkbescherming geregeld, maar dan?

Let wel, dat was op 8 maart 2012, ruim voordat de sporter op een negatieve manier de landelijke pers haalde. De merkbescherming werd goedgekeurd, maar de bokser raakte daarna in opspraak. Daarmee verloor ‘Badr Hari’ veel merkpotentie, want het zal nu een stuk lastiger zijn om producten met zijn naam erop aan de man te brengen.

Gerelateerd aan dit nieuwsartikel

Laatst toegevoegd

  • Kan ons bedrijf een kleur claimen?

    Onlangs las ik in een nieuwsbericht dat T-Mobile in Duitsland het patent op de kleur magenta heeft gekregen. Geen ander telecombedrijf mag magenta gebruiken. Nu gaat...

  • Wat te doen bij gelijkende namen?

    Het bedrijf waar ik voor werk, bestaat al tien jaar. Nu is er ineens een ander bedrijf opgedoken dat bijna dezelfde naam heeft. We opereren ook nog eens in dezelfde branche....

  • Wat is slaafse nabootsing?

    Als u op een bepaalde schepping geen intellectueel eigendomsrecht heeft, mogen anderen het in principe namaken. Behalve als er sprake is van slaafse nabootsing. Dat kunt...

Meest gelezen

  • Kan ons bedrijf een kleur claimen?

    Onlangs las ik in een nieuwsbericht dat T-Mobile in Duitsland het patent op de kleur magenta heeft gekregen. Geen ander telecombedrijf mag magenta gebruiken. Nu gaat...

  • Wat te doen bij gelijkende namen?

    Het bedrijf waar ik voor werk, bestaat al tien jaar. Nu is er ineens een ander bedrijf opgedoken dat bijna dezelfde naam heeft. We opereren ook nog eens in dezelfde branche....

  • Wat is slaafse nabootsing?

    Als u op een bepaalde schepping geen intellectueel eigendomsrecht heeft, mogen anderen het in principe namaken. Behalve als er sprake is van slaafse nabootsing. Dat kunt...

Heeft u een vraag over Merkrecht?

Richard van Berkel

Directeur en adviseur

LVB Networks
Adviseur is nu beschikbaar