IT en IT is geen twee!

Biedt uw servicecontract met uw IT-dienstverlener u wel waar u behoefte aan heeft? Vaak is dat namelijk niet het geval. Bedrijven vragen dan hele andere dingen dan de dienstverlener zelf wil aanbieden. Bent u al langere tijd ontevreden, kijk dan eens of het soms tijd is te gaan praten over een nieuwe invulling van uw contract met het IT-servicebedrijf.

19 mei 2015 | Door redactie

Het kost bedrijven soms moeite om van hun IT-dienstverlener te krijgen wat ze hebben willen. Het Britse LogicNow inventariseerde in acht landen alsmede de Benelux de belangrijkste behoeften van de bedrijfs-IT en legde deze naast het aanbod van IT-dienstverleners. Ze sloten niet op elkaar aan. Bedrijven willen gewoon hulp en ondersteuning bij een duidelijk IT-probleem waardoor de dagelijkse bedrijfsvoering in de knel dreigt te komen. De IT-dienstverleners willen echter graag strategisch adviseren en zien niet zoveel in het oplossen van storingen. U begrijpt al dat die twee niet samengaan.

Verschillende prioriteiten

Ook de toekomstvisie verschilt. IT-afdelingen bij bedrijven leggen hun prioriteit bij concrete beveiligingszaken: e-mail en internettoegang moeten veilig kunnen verlopen en de antivirusoplossingen moeten doen waarvoor ze gemaakt zijn. IT-dienstverleners zien hun eigen toekomstrol meer in de geest van beveiligingsadvies, patches en systeemupdates. Misschien dus toch maar een goed gesprek?