Een team dat goed samenwerkt, kan bergen werk verzetten en innovatieve ideeën bedenken. Teamwork kent echter vijf valkuilen die een goede sa...
Dat er vooralsnog geen wettelijk recht op thuiswerken komt, betekent niet dat werkgevers een verzoek tot thuiswerken van een werknemer zonde...
Werknemers liggen weleens met elkaar of met hun leidinggevenden overhoop. Om een conflict op de juiste manier aan te pakken, is het van bela...
Hoogopgeleiden moeten vooral hun zachte competenties ontwikkelen. Aan zachte competenties blijkt wereldwijd een tekort te zijn. Een leidingg...
Werknemers die slecht nieuws te horen krijgen, verwerken dat nieuws in verschillende fasen. Diverse emoties zullen de revue passeren. Door i...
De samenwerking tussen werknemers goed laten verlopen is een uitdaging. Hapert de samenwerking, dan is het een optie om het bestaande gedrag...
Feedback geven en ontvangen helpt werknemers om hun functioneren te verbeteren. Veel werknemers zijn echter terughoudend met het geven van f...
Ineffectieve communicatiepatronen verergeren conflicten. Dit wordt mooi duidelijk gemaakt met de dramadriehoek, een managementmodel dat deze...
Een fijn salaris, waardering, vrijheden, doorgroeimogelijkheden: om werknemers goed te laten functioneren, moeten ze gelukkig zijn. De leide...
‘Successen vieren’ is een veelgehoorde kreet om teams te motiveren en de onderlinge samenwerking te bevorderen. Maar waarom geen ‘fouten vie...