Leidinggevenden hebben de neiging om vooral negatieve of corrigerende feedback te geven. Maar de werking daarvan wordt overschat. Bovendien...
Een gespreksleider is niet continu aan het woord, maar luistert juist ook goed naar zijn gesprekspartner. Daarnaast vat hij regelmatig samen...
Om inspirerend te zijn en te blijven voor werknemers, zouden leidinggevenden niet moeten streven naar het perfecte plaatje. Juist door zichz...
De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...
Gebruikers kunnen onverwachts geconfronteerd worden met een vervelende foutmelding in Excel. Bijvoorbeeld over een vage code die zich in een...
Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...
Wat werknemers ervaren als te hoge werkdruk is subjectief. De beleving van de individuele werknemer speelt hierbij een rol. Het heeft geen z...
Groei komt niet vanzelf. Een werkgever weet dat als opleidingsverantwoordelijke als geen ander. Om de ontwikkeling van het personeel actief...
Het is bijna weer tijd voor de ramadan. Werknemers die meedoen aan deze islamitische vastenmaand mogen tussen zonsopkomst en zonsondergang n...
Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...