Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.
Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.
Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...
Vóórdat een organisatie met een nieuwe huisstijl naar buiten treedt, moet ze eerst intern de zaakjes op orde hebben. Logistiek en administra...
Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...
Een bestuurder van een auto mag niet handheld bellen tijdens het autorijden. Dat is bij iedereen bekend. Net als dat appen, sms’en of e-mail...