Klantenservice

Of u nu zaken doet met consumenten of met bedrijven: een goede klantenservice is onmisbaar. Dit is de afdeling waar uw klanten terecht kunnen met vragen, opmerkingen en klachten. Een klantenservice is vaak telefonisch of per e-mail bereikbaar. Tegenwoordig worden ook andere media zoals Twitter ingezet. Een goede klantenservice is goed bereikbaar en in staat om een snel, volledig en bevredigend antwoord te geven. Bij het afhandelen van klachten is het van belang dat de klantenservice in staat is om de klacht dusdanig op te lossen dat de klant voor het bedrijf behouden blijft. Niet elke klacht kan verholpen worden. Dan is het zaak dat de klantenservice dit op een rustige en heldere manier kan uitleggen aan de klant. Die moet na het contact met de klantenservice een tevreden gevoel overhouden dat afstraalt op het imago van uw organisatie. 

 

Vraag en antwoord

Is opnemen van telefoongesprekken AVG-proof?
Als u op de werkvloer geluidsopnames gebruikt, is dit ook onder de AVG niet verboden. U moet dan echter wel aan een aantal voorwaarden voldoen. In ieder geval moet u het feit dat u opnamen maakt, benoemen in het personeelsreglement. Uiteraard moet iedereen dat kunnen lezen en bewaren. Licht... Lees het hele antwoord