Marketing

Marketing moet de waarde van uw merk, product of dienst duidelijk maken aan (bestaande en potentiële) klanten, met als doel om er zo veel mogelijk van  te verkopen. Marketingactiviteiten kunnen gericht zijn op het vergroten van de naamsbekendheid en een goed imago, maar ook aanzetten tot concrete actie en zo direct omzet genereren. Het is zaak om te weten waar (potentiële) klanten behoefte aan hebben en daar zo exact mogelijk op in te spelen. Dat kan via allerlei media en in allerlei vormen. Denk aan e-mailmarketing, direct marketing, telemarketing en online marketing.

 

Tools

Verdiepingsartikelen

Klanten benaderen: wat mag er nog wél volgens de wet?

Marketing Publicatiedatum 23-12-2019

Ongeadresseerd reclamedrukwerk mag in Amsterdam alleen nog bezorgd worden bij huishoudens die zo dol zijn op reclame dat zij een ‘JA/JA-sticker’ op hun brievenbus hebben...

Infographics

No budget- en low budget-marketing

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Niet ieder bedrijf heeft gigantische marketingbudgetten tot zijn beschikking. Onderstaande technieken zijn bruikbaar voor ieder bedrijf met geen of weinig budget.

Marktonderzoek, mondeling of schriftelijk?

Marketing Publicatiedatum 31-07-2019

Als u marktonderzoek wilt doen, kunt u uw klanten mondeling of schriftelijk (laten) ondervragen. Beide methoden hebben hun voor- en nadelen.

E-learning

Overtuigend schrijven voor het web deel 4
Videocollege
23 minuten
12-11-2014
Overtuigend schrijven voor het web deel 3
Videocollege
13 minuten
12-11-2014

Vraag en antwoord

Welke informatie bevat het register van verwerkingsactiviteiten?
Het register van verwerkingsactiviteiten – ook wel het verwerkingsregister genoemd – bevat informatie over de persoonsgegevens die u verwerkt. U mag zelf weten hoe u het register opstelt. Volgens de AVG bent u als verwerkingsverantwoordelijke wel verplicht om de volgende gegevens... Lees het hele antwoord