Het verschil: huurovereenkomst kantoor- en middenstandspand

22 januari 2019 | Door redactie

Bij het huren van een bedrijfspand komt het nodige kijken. Niet alleen moet het pand toekomstbestendig zijn qua grootte, maar ook de financiële kant van de zaak moet uw organisatie goed in kaart brengen. Pas als alles op orde is, komt de huurovereenkomst in zicht. Daarbij is er een onderscheid tussen een overeenkomst voor een gewoon kantoorpand dat niet publiekelijk toegankelijk is en die voor een publiek toegankelijke ruimte. Wat is het verschil?

Als uw organisatie een pand op het oog heeft, start de onderhandelingsfase met een oriënterend gesprek met de verhuurder. Let erop dat dit echt een onderhandelingsfase is, ook voordat er een huurovereenkomst voor de bedrijfsruimte (tool) in zicht is. Want al is dit gesprek vrijblijvend, de verhuurder kan in sommige gevallen mondelinge toezeggingen al beschouwen als onderdelen van een huurovereenkomst. Voorkom dus valse verwachtingen! Als uw organisatie nog niet bekend wil maken of het pand als kantoorpand