VERDIEPINGSARTIKEL

Gamification: spelenderwijs informatie en kennis overdragen

28 mei 2020 6 minuten Door redactie

Mensen associëren ‘spelen’ met leuke momenten uit hun jeugd. Waarom stoppen we daar dan mee als we ouder zijn? Spelen is een krachtige manier om nieuw gedrag aan te leren en nieuwe kennis op te doen. Spelvormen kunt u dus ook inzetten om zakelijke doelstellingen te behalen, bijvoorbeeld binnen de marketing. Denk aan de spelelementen in loyaliteitsprogramma’s en weggeefacties op social media. Maar serious gaming kunt u ook bedrijfsbreed succesvol inzetten.

Spelen is van alle tijden. Van kaarten tot Monopoly, van scrabble tot videogames: mensen (jong en oud) houden van spelletjes.

Ze zijn uitdagend omdat ze de speler verleiden om door te spelen. Hij wil beter worden, hogere scores halen en anderen verslaan. S

Maak een account aan, je hoeft geen abonnee te zijn om het artikel te kunnen lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.