Debiteurenbeheer

Minder openstaande vorderingen met beter debiteurenbeheer

Debiteurenbeheer
  • Praktijkgericht
  • Direct toepasbaar
  • Betalingsvoorwaarden
  • Eisen aan aanmaningen
  • Omgang met niet-betalende klanten

Inleiding

In tijden van economische crisis is het nóg belangrijker dan anders dat uw bedrijf zijn geld snel binnen krijgt. Als klanten slecht of zelfs helemaal niet betalen, kan dat immers ook de ondergang van úw onderneming betekenen. Het is dan ook zaak dat u als debiteurenbeheerder bovenop de openstaande vorderingen zit en ervoor zorgt dat deze zo snel mogelijk betaald worden.

Bestemd voor

  • Hoofden financiële administratie
  • Medewerkers financiële administratie
  • Medewerkers boekhoud- en administratiekantoren
  • Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf
  • (Fiscaal) adviseurs

Programma

Tijdens deze praktische studiedag (van 9.30-16.00 uur) krijgt u onder meer antwoord op de volgende vragen:

  • Voldoen de betalingsvoorwaarden in uw algemene voorwaarden nog wel aan de eisen?
  • Welke termijnen moet u hanteren voor het versturen van betalingsherinneringen en aanmaningen?
  • Aan welke eisen voldoet een goede betalingsherinnering of aanmaning?
  • Hoe reageert u op ‘smoezen' van wanbetalers?
  • Hoe gaat u om met klanten die op eigen houtje de betalingstermijn oprekken?
  • Wanneer moet u stoppen met het leveren van producten of diensten aan een niet-betalende klant?

Na deze interactieve studiedag kunt u alles wat u geleerd heeft de volgende dag meteen in praktijk brengen. U verdient het cursusgeld dus binnen de kortste keren terug!

Data & locaties

  • dinsdag 14 juni 2016 - Utrecht
  • dinsdag 15 november 2016 - Utrecht

Certificaat

Na afloop van de cursusdag krijgt u een certificaat van deelname.

Prijs 

€ 645 voor niet-abonnees
€ 545 voor abonnees op één van de Rendement-edities of Rendement.nl
€ 515 voor Premium-abonnees 
€ 465 voor de 2e en 3e deelnemer van dezelfde organisatie
€ 195 voor elke 4e deelnemer van dezelfde organisatie

Checklist Publishing is mediapartner van Rendement. Abonnees van Checklist krijgen dezelfde korting als abonnees van Rendement.
 

Alle prijzen zijn exclusief btw. Betaling geschiedt voorafgaand aan de training. Annuleren kan kosteloos tot vier weken voor aanvang van de training. U kunt uw plaats altijd door een vervanger laten innemen.

 

PE-punten

logo NOAB

3 PE-punten voor de Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB)

 

 

Nirpa.jpg72 PE-punten voor het Register Payroll Professional (RPP) en het Register Salarisadministrateur (RSa) van het Nirpa

Voordelig incompany!

Heeft u interesse in de opleiding Debiteurenbeheer exclusief bij u op kantoor? Dat is mogelijk! Ontdek wat uw voordeel is en vraag een vrijblijvende offerte aan. U kunt ook mailen naar incompany@rendement.nl.

Maatwerk

Op basis van de gegevens die wij van u ontvangen, brengen wij een vrijblijvende offerte uit. Bovendien selecteren wij een geschikte docent. Deze ervaren docent heeft een voorgesprek met u om naar uw leerdoelen te informeren. Op basis hiervan stelt de docent een programma samen dat geheel op uw wensen en de wensen van uw organisatie is afgestemd. Als u akkoord gaat met het programma en het bedrag van de offerte, wordt de scholing in overleg ingepland. Uiteraard wordt de training gegeven door dezelfde docent die ook het voorgesprek heeft gevoerd. Daarnaast zorgen wij ervoor dat het cursusmateriaal op de locatie wordt afgeleverd.

4 voordelen

Er zijn vier goede redenen om te kiezen voor een incompany-training: 

  • U kiest zelf de locatie. Een incompany-training kan verzorgd worden bij u op kantoor of op een locatie naar keuze.
  • Het kost u minder tijd en geld. Omdat u zelf voor de locatie zorgt, betaalt u een lager cursustarief. Daarnaast bespaart u flink op reistijd, reiskosten en verloren arbeidsuren.
  • Een incompany-training kan helemaal afgestemd worden op de situatie in úw organisatie.
  • Het is goed voor de teamspirit. Bovendien zorgt de onderlinge interactie over het geleerde voor een betere opname van de stof en toepassing in de praktijk.