Een mailgroep aanmaken in Outlook

Moet u regelmatig aan meerdere contacten tegelijk een e-mail sturen, dan is het handig om daarvoor een mailgroep aan te maken. Dat voorkomt dat u steeds de namen van de afzonderlijke geadresseerden moet intypen. U richt uw e-mail dan gewoon door het intypen van de groepsnaam aan de hele verzendlijst.

13 april 2016 | Door redactie

Komt het vaak voor dat u dezelfde groep mensen een e-mail moet sturen, dan kunt u uzelf een hoop werk besparen door hiervoor een aparte mailgroep aan te maken. In een eerder bericht kon u al lezen over het gemak van een mailgroep in Outlook. Gelukkig heeft Outlook 2010 deze mogelijkheid ook, alleen werkt het weer net even anders. Met een mailgroep hoeft u niet elke keer de namen van alle individuele geadresseerden in te typen, maar kunt eenvoudig volstaan met het intypen van de naam van de groep. Zo kunt u bijvoorbeeld alle collega’s van het secretariaat of alle leden van een projectgroep in één keer mailen. Een mailgroep is ook handig bij het versturen van e-mailmarketing.

Groep contactpersonen aanmaken

Een nieuwe Groep contactpersonen in Outlook maakt u als volgt:

  1. Ga in Outlook naar het tabblad Start en klik linksonder op Contactpersonen.
  2. Ga in het tabblad Start linksboven naar de optie Nieuwe groep contactpersonen.
  3. Er opent zich en nieuwe venster; klik hier in het tabblad Groep contactpersonen op Leden toevoegen.
  4. Kies onder het pijltje dat een dropdown-menu aanduidt, voor één van de opties: uit Outlook-contactenpersonen, uit Adresboek of uit nieuwe e-mailcontactpersoon.
  5. In het venster dat zich opent kunt u leden selecteren door op het gewenste contact te gaan staan.
  6. Klik vervolgens op Leden en op ok en het contact is toegevoegd.
  7. Geef uw groep tenslotte een naam, anders kunt u hem niet opslaan en gebruiken. Kies voor een logische naam die aangeeft wat voor soort groep het is. Dat voorkomt verwarring.