Ongewenste afzender blokkeren in Outlook

Spam is velen een doorn in het oog. Zeker het soort dat misleidt en ontvangers probeert te verleiden op een malafide link te klikken. Zelfs als uw organisatie een spamfilter heeft ingesteld, kunt u nog spam in uw inbox aantreffen. De oplossing is simpel: het spamfilter handmatig bijwerken.

6 mei 2019 | Door redactie

Spamfilters zijn een mooie uitvinding, maar u kunt ze niet de heilige graal noemen. Afzenders van spam worden almaar geraffineerder, waardoor de mails lastiger te herkennen zijn door het spamfilter. Het is dus goed mogelijk dat u ondanks een spamfilter toch her en der een mail aantreft die niet in uw inbox thuishoort. In dat geval kunt u het beste de afzender van de spammail aan de lijst met ongewenste afzenders toevoegen.

Phishingmail verplaatsen naar verwijderde items

De snelste manier om een afzender te blokkeren in Outlook is door het bericht op te zoeken in uw inbox en er met de rechtermuisknop op te klikken. Selecteer vervolgens in het menu dat verschijnt ‘Ongewenste e-mail’ en klik op ‘Toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders’. Als het om phishing gaat, volgt u hetzelfde stappenplan, alleen kiest u in plaats van ‘Toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders’ voor ‘Phishing’ en ‘Rapport’. U rapporteert de afzender dan en de mail wordt automatisch verplaatst naar uw verwijderde items.