Wurgneigingen door irritante gewoontes collega?

21 april 2022 | Door redactie

Tijdens een vergadering is het niet de bedoeling om stiekem op de smartphone te kijken of er nog nieuwe e-mails of appjes binnen zijn. Toch is dit niet voor iedere werknemer vanzelfsprekend. Het is dan ook één van de grootste irritaties op de werkvloer. Wat nog meer?

Bepaalde gewoontes van collega’s zijn beter te verdragen dan andere. Sommige gewoontes van werknemers jagen collega's zelfs regelrecht op de kast. Een greep uit de grootste ergernissen:

  • e-mail of WhatsApp checken tijdens een vergadering;
  • afspraken niet nakomen (tool);
  • haperend geluid, een slechte verbinding en collega’s allemaal tegelijk praten tijdens een videovergadering;
  • LinkedIn-uitnodigingen ontvangen van mensen die men niet of heel vaag kent;
  • roddelen met het doel er zelf beter van te worden;
  • in de CC staan in een eindeloze e-maildiscussie;
  • duidelijk websites aan het bekijken zijn tijdens een videovergadering;
  • slechte interne communicatie (tool);
  • kantoorapparaten die niet werken;
  • te veel geluid in de kantoortuin.

Meer vervelende gewoontes op de werkvloer

Maar hier houdt het helaas niet bij op; er is nog veel meer waaraan werknemers zich mateloos ergeren. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van een vergaderuitnodiging zonder onderwerp of doel (tools). Ook irritant: smileys in zakelijke berichten gebruiken (hoewel deze ergernis door gewenning inmiddels wel afzwakt), collega’s mailen die één kantooreiland verderop zitten, of capslock gebruiken in een bericht om duidelijk te maken dat het menens is. NIET DOEN DUS!

Bijlagen bij dit bericht