Persoonlijke vaardigheden

Welke functie je ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heb je altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter je dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter je je werk kunt doen.

Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die je van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en je vermogen om je in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor je functioneren, ongeacht je functie. Investeren in je persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Nieuws

Beweeg voor een boodschap met impact

28-05-2025

In sommige functies is het nodig om regelmatig presentaties te geven, bijvoorbeeld om nieuwe plannen te delen met werknemers. Elke spreker w...

Efficiënt en doelgericht werken

07-05-2025

Efficiënt werken en niet verzand raken in details of in zaken die eigenlijk in het takenpakket van iemand anders horen, is een uitdaging. Af...

Tijdwinst dankzij handige timemanagement-apps

02-04-2025

Door tijd te besparen met timemanagement-apps, houdt de leidinggevende meer tijd over voor extra werk waar hij anders niet aan toe komt. Str...

Luisteren naar werknemers levert geld op

12-03-2025

Staat de leidinggevende niet open voor een gesprek met werknemers, dan kan dat de organisatie duur komen te staan. Het leidt namelijk tot ve...