Persoonlijke vaardigheden

Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen. En natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen zoals: luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.

Uitgelicht

LinkedIn maakt top 25 van vaardigheden

Opleiding en ontwikkeling | Publicatiedatum 24-12-2014

Het einde van het jaar nadert, dus is het tijd om de lijstjes op te maken. Zo ook bij het sociale netwerk LinkedIn, dat de top 25 van meest gezochte vaardigheden van...

Tijdwinst door sneller te lezen van beeldscherm

Persoonlijke vaardigheden | Publicatiedatum 30-01-2020

U zult ook ervaren hebben dat lezen van een beeldscherm langzamer gaat dan van papier. Maar u bent de hele dag door bezig digitale stukken te verwerken. Dan is het toch...

Gespreksvaardigheden: van luisteren tot feedback geven

Persoonlijke vaardigheden | Publicatiedatum 06-08-2019

Of u met een gesprek het vooraf gestelde doel behaalt, hangt in sterke mate af van uw eigen gespreksvaardigheden. Gelukkig kunt u die met een aantal praktische tips...

 

Wanneer is de regeling voor gratis ontwikkeladvies toepasbaar?

Opleiding en ontwikkeling | Publicatiedatum 02-01-2020

Onze afdeling kreeg een verzoek om na te gaan hoe het zit met gratis ontwikkeladvies of subsidie voor ontwikkeling. Wanneer is deze regeling toepasbaar?

Wat houdt werken volgens de POWER-methode in?

Persoonlijke vaardigheden | Publicatiedatum 30-07-2019

Om stress en werkdruk te verminderen kan volgens de zogenoemde POWER-methode worden gewerkt. Wat houdt dit precies in?

Waar moet ik op letten bij competentiemanagement?

Competenties | Publicatiedatum 29-07-2019

Als we competentiemanagement willen invoeren in de organisatie om vaardigheden en talenten van werknemers beter te ontwikkelen, waar moeten we dan op letten?

Terugdringen van psychisch verzuim met ontwikkel- en opleidingsbeleid

Opleiding en ontwikkeling 6 minuten | 07-04-2022

Het aantal psychische klachten bij werknemers is de laatste jaren sterk toegenomen. De aanpak van psychosociale arbeidsbelasting (PSA) staat...

Ook u heeft baat bij goede onderhandelingsvaardigheden

Persoonlijke vaardigheden 5 minuten | 30-12-2021

Hoewel het waarschijnlijk geen dagelijkse kost voor u is, onderhandelt u wellicht meer dan u denkt. Bijvoorbeeld met opleidingsbureaus over...

Bepaalde vaardigheden zijn onmisbaar voor ieder OR-lid

OR-scholing 5 minuten | 19-10-2020

Bij OR-verkiezingen hebben kandidaten die over bepaalde eigenschappen beschikken een voorsprong op de rest. Een kritische instelling, een vl...

Heeft u een vraag over Persoonlijke vaardigheden?

Laurens van der Horst
Laurens van der Horst
Eigenaar, trainer, communicatiespecialist
Adviseur is nu beschikbaar
Binnen 1 werkdag een reactie

Heeft u een vraag over Persoonlijke vaardigheden?

Laurens van der Horst
Laurens van der Horst
Eigenaar, trainer, communicatiespecialist
Adviseur is nu beschikbaar
Binnen 1 werkdag een reactie