Welke functie u ook bekleedt, persoonlijke vaardigheden heeft u altijd nodig. Denk aan onderhandelen, overleggen, vergaderen, rapporteren, budgetteren, leidinggeven of netwerken. Hoe beter u dit soort persoonlijke vaardigheden beheerst, hoe beter u uw werk kunt doen.
Natuurlijk is er ook nog een heel assortiment aan sociale vaardigheden die u van pas kunnen komen, zoals luisteren, kritiek en complimenten geven en ontvangen, overtuigen en uw vermogen om zich in te leven in een ander. Persoonlijke vaardigheden zijn in feite de smeerolie voor uw functioneren, ongeacht uw functie. Investeren in uw persoonlijke vaardigheden loont dus altijd.
De geplande ontwikkeling in een persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) raakt vaak op de achtergrond als werknemers weer overgaan tot de orde va...
Gebruikers kunnen onverwachts geconfronteerd worden met een vervelende foutmelding in Excel. Bijvoorbeeld over een vage code die zich in een...
Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...
Groei komt niet vanzelf. Een werkgever weet dat als opleidingsverantwoordelijke als geen ander. Om de ontwikkeling van het personeel actief...