VERDIEPINGSARTIKEL

Samen met de werknemer een plan van aanpak opstellen

2 oktober 2020 5 minuten Door redactie

Een belangrijk onderdeel van een goede omgang met re-integratie is het plan van aanpak. Dit plan komt tot stand in onderling overleg tussen werkgever en werknemer en beschrijft in detail hoe de re-integratie er in de praktijk uit zal zien. Het plan is zowel uitgangspunt als houvast: het geeft richting en werkgever en werknemer kunnen erop terugvallen.

Als een werknemer ziek wordt, moet uw werkgever 2 jaar lang het loon doorbetalen. Tijdens deze periode moeten werkgever en werknemer in onderling overleg samenwerken aan de werkhervatting. Het liefst in de eigen organisatie, maar als dat niet mogelijk is, daarbuiten. Hoe dat proces eruitziet, staat in het plan van aanpak dat werkgever en werknemer samen moeten ops

Met een gratis account kunt u verder lezen


Al een account? Log in.

Kies een wachtwoord van tenminste 8 tekens.

Vul wee keer hetzelfde wachtwoord in.

Vul uw organisatie in.