Digitale nieuwjaarswens verdwijnt in e-mailbulk

E-mailings versturen rond de feestdagen is een heikele kwestie. Maar wat als uw organisatie en digitale nieuwjaarswens wil versturen? Het risico van een lage respons is wel heel groot en dat is zonde van uw werk. Met een goede voorbereiding zorgt u dat u uw doelgroep wel bereikt.

17 december 2015 | Door redactie

Wie nog een e-mailing wil versturen de komende twee weken, doet er goed aan om iets meer aandacht aan de uitvoering te besteden. In deze periode ontvangen bedrijven en consumenten toch al extra veel e-mail, dus u zult iets meer moeten doen om op te vallen in die overvolle inboxen. U wilt immers wel dat uw nieuwjaarsgroet wordt geopend en gelezen. Die kans kunt u vergroten door na te denken over het moment van verzending. Stem dag en tijdstip af op uw doelgroep.

Zakelijke e-mail ’s avonds sturen

Ook e-mailings aan zakelijke relaties kunt u ‘s avonds versturen. Een groot deel van de beroepsbevolking checkt buiten kantooruren zijn werkmail. Let ook op de vormgeving van uw digitale nieuwjaarskaarten. Houd er rekening mee dat Outlook 2007 bijvoorbeeld standaard externe afbeeldingen in e-mails blokkeert. Dan ziet de ontvanger dus niet uw mooie digitale kaart, maar alleen een rood kruis. Dat voorkomt u door de afbeelding niet in de e-mail zelf te versturen maar in een bijlage. Denk er verder aan dat veel ontvangers hun e-mail op hun smartphone of tablet zullen openen. Controleer dus of uw e-mailing ook mobiel op de juiste manier wordt weergegeven.