Vertel verhaal bij duurzaam relatiegeschenk

Wilt u graag een relatiegeschenk weggeven dat ook goed is voor mens en milieu, dan is dat alleen zinvol als dit past bij de doelstelling van de organisatie. Anders heeft het geschenk geen meerwaarde en profiteert u niet van deze verantwoorde keuze.

18 september 2015 | Door redactie

De catalogi met relatiegeschenken ploffen weer in de brievenbus en veel bedrijven zijn inmiddels al begonnen met bestellen. Daarbij zijn een paar trends te zien; kerstpakketten die inhaken op duurzaamheid, op lokale initiatieven en kleinschalige projecten die het community-gevoel onderstrepen. Ook ligt de nadruk op authenticiteit en ambachtelijkheid. Toch zijn duurzame geschenken minder populair. U steunt met uw aankoop dan wel een goed doel, maar om daar als organisatie ook van te profiteren, is het belangrijk dat u ook het verhaal erbij vertelt.

Duurzaam geschenk bevat een boodschap

Uit een rapport van MVO Nederland over trends in duurzaamheid, zou blijken dat consumenten wel meer uitgeven aan duurzaamheid, maar dat het geen aankoopargument is. Wilt u dus zeker weten dat de ontvanger uw duurzame relatiegeschenk op waarde schat, vertel dan het verhaal erbij. Een duurzaam geschenk is nu eenmaal een geschenk met een boodschap. Ook kunt u het beste een geschenk kiezen dat aansluit bij de missie en doelstellingen van uw organisatie. Het moet voor de ontvanger logisch zijn dat u dit weggeeft. En bedenk, u maakt de meeste indruk met een persoonlijk geschenk. Besteed daar dus even aandacht aan.