Bedrijven moeten online creatief zijn

De kans is groot dat u regelmatig op Facebook neust. Misschien dat u die site vooral gebruikt om op de hoogte te blijven van het wel en wee van vrienden, maar ook zakelijk is Facebook niet meer weg te denken. Bedrijven moeten wel steeds meer trucs uit de kast trekken om de aandacht te trekken op het platform. Dat geldt zeker nu Facebook een verandering heeft aangekondigd aan het nieuwsoverzicht.

8 augustus 2013 | Door redactie

Vrijwel alle grote bedrijven hebben tegenwoordig een Facebookpagina. Natuurlijk willen al die organisaties zo veel mogelijk vind-ik-leuks verzamelen. Dat betekent namelijk dat ze hun boodschap nog beter kunnen verspreiden. Maar hoe meer Facebookpagina's u leuk vindt, hoe meer berichten er verschijnen in uw nieuwsoverzicht. Meer berichten moeten dan vechten om uw aandacht.

Facebook nog interessanter

Dat gevecht gaat nog heftiger worden. Facebook heeft namelijk aangekondigd om berichten waarbij gebruikers vaak op de 'Vind ik leuk'-knop klikken nog meer voorrang te geven. Saaie berichten komen dus lager te staan in uw nieuwsoverzicht of zullen zelfs verdwijnen. Voor u als Facebookgebruiker is dat niet per se negatief: bedrijven zullen zich van hun creatiefste kant moeten laten zien en dat kan de site alleen maar interessanter maken!