Haal meer uit uw LinkedIn-bedrijfsprofiel

Ook uw bedrijf heeft misschien een bedrijfsprofiel op LinkedIn. Maar als uw bedrijf van dit profiel wil profiteren, is het belangrijk om het goed te gebruiken. Alleen maar aanwezig zijn op LinkedIn levert u namelijk nauwelijks voordeel op. Shell, dat verkozen is tot de populairste werkgever op LinkedIn, geeft tips die geholpen hebben om voordeel te halen uit het LinkedIn-bedrijfsprofiel.

18 november 2013 | Door redactie

Ook uw bedrijf is misschien wel aanwezig op LinkedIn, maar haalt u er ook voordeel uit? Dat is namelijk voor een groot deel afhankelijk van de manier waarop u het profiel inzet. Shell doet dat heel goed, getuige het feit dat dit bedrijf gekozen is tot de populairste werkgever op dit sociale netwerk. Het bedrijf geeft een aantal tips waarmee u uw voordeel kunt doen. Shell gebruikt ze vooral om talentvol personeel te werven, maar u kunt de tips natuurlijk ook toepassen op de manier die u zelf het beste uitkomt. 

Vier tips voor een nuttig profiel

Kijk daarom eens of u iets aan de volgende tips heeft.  

  • Veel geschikte contactpersonen zijn te vinden in de vakgroepen. Op LinkedIn zijn inmiddels voor bijna iedere beroepsgroep wel vakgroepen aanwezig.
  • Via LinkedIn kunt u personen gericht uitnodigen. Shell mikte bijvoorbeeld op vrouwen met een technische achtergrond. Koppel hier vervolgens wel een interessant vervolg aan, een rondleiding of een speciaal gemaakte bedrijfsvideo bijvoorbeeld.
  • Geef mensen de kans om kennis te maken met uw bedrijf, bijvoorbeeld door foto’s, video’s en regelmatige updates. Laat uw collega’s daarin aan het woord; zij geven het beste beeld van de sfeer bij uw bedrijf.
  • Medewerkers die dat leuk vinden, kunnen zich namens het bedrijf profileren via LinkedIn. Begeleid hen daar dan wel bij als ze nog weinig ervaring hebben.