In de spotlights met showcasepagina op LinkedIn

Een bedrijfspagina op het zakelijke platform linkedIn biedt ook de mogelijkheid om een bepaald product of merk onder de aandacht te brengen, of een specifieke doelgroep te bereiken. Daarvoor is de aparte showcasepagina.

20 augustus 2021 | Door redactie

LinkedIn is al lang niet meer alleen handig om zakelijk te netwerken (e-learning). Inmiddels zijn er verschillende mogelijkheden om een organisatie en haar producten- en dienstenpakket onder de aandacht te brengen. Organisaties die al een bedrijfspagina hebben, kunnen met een showcasepagina één of meer van die producten of diensten belichten op een aparte pagina. Naast het ‘in de etalage zetten’ van een product of dienst, is de showcasepagina op LinkedIn ook geschikt om een gesegmenteerde  doelgroep te bereiken. Een organisatie die bijvoorbeeld zowel zakelijke als particuliere klanten heeft, kan voor deze beide doelgroepen een aparte pagina maken.

Het nut van een showcasepagina

Hoewel een showcasepagina afzonderlijk wordt ingericht, kan hij niet worden gemaakt zonder een bedrijfspagina; een showcasepagina hangt altijd onder een bedrijfspagina. Op de bedrijfspagina zien bezoekers welke showcasepagina’s eraan gekoppeld zijn. Waarom is het nuttig om showpagina’s te gebruiken?

  • Met een showcasepagina is content beter af te stemmen op de doelgroep. Dat biedt een meerwaarde voor degene die de pagina gaat volgen, want die weet zeker dat hij content te zien krijgt die op zijn interesse is afgestemd.
  • Het doel is dat showcasepagina’s elk hun eigen schare volgers aantrekken. Omdat van elke pagina aparte statistieken kunnen worden bijgehouden, geeft dit meer inzicht in het klikgedrag van de bezoekers van die pagina’s. 
  • De showcasepagina heeft een zichtbare link met de organisatie. Dat zorgt ervoor dat bezoekers en volgers ook andere producten en diensten van die organisatie weten te vinden. De positieve effecten van een meer gespecialiseerde en persoonlijke aanpak versterken daarmee ook de identiteit en het imago (tool) van de organisatie.

Niet alleen maar voordelen

Een showcasepagina kent niet alleen maar voordelen. Het inrichten van de bedrijfspagina en de showcasepagina’s is iets waar goed over nagedacht moet worden. Omdat de showcasepagina niet los te koppelen is van de bedrijfspagina, moet dus van tevoren helder zijn waarom een product of dienst een eigen showcasepagina moet krijgen. Elke showcasepagina heeft zijn eigen volgers en moet dus regelmatig van nieuws of andere content worden voorzien. Ook moeten de reacties op de pagina’s worden bijgehouden en worden opgevolgd. Daar moet binnen de organisatie voldoende capaciteit voor kunnen worden vrijgemaakt.

Bijlagen bij dit bericht

Netwerken
E-learning | VideoCollege 21 minuten
Identiteit en imago
Infographic