Mailsores? U kunt toch inloggen bij LinkedIn!

22 juni 2016 | Door redactie

Wat als u het wachtwoord voor LinkedIn niet meer weet én geen toegang meer heeft tot het e-mailaccount dat gekoppeld is aan uw LinkedIn-profiel? Dat is best een lastige situatie. Gelukkig is het niet onmogelijk om in dat geval alsnog toegang te krijgen tot de socialmediasite.

Veel mensen koppelen hun LinkedIn-account aan hun zakelijke e-mailadres, misschien u ook wel. Maar dat levert een probleem op zodra u uit dienst gaat, want dan u ontvangt de e-mails van LinkedIn niet meer. Dat is vooral vervelend als u het wachtwoord kwijt bent en dat wil resetten. LinkedIn stuurt dan namelijk een bericht naar het e-mailadres dat u oorspronkelijk heeft opgegeven. Dit probleem is te ondervangen door een tweede (privé-)e-mailadres op te geven bij het aanmaken van een account, maar ook als u dat niet heeft gedaan, is er een oplossing.

LinkedIn verifieert uw identiteit

U moet dan uw paspoort bij de hand hebben, een computer of mobiel apparaat met camera en een e-mailaccount waar u wel toegang tot heeft. Vervolgens surft u naar een speciale pagina van LinkedIn waarop uw identiteit wordt geverifieerd. U geeft uw oude en nieuwe e-mailadres op, LinkedIn controleert via uw paspoort en webcam of u bent wie u zegt dat u bent, en voilà: u krijgt weer toegang tot het zakelijke netwerk!