Nederland kiest platgereden pad op LinkedIn

Uw LinkedIn-profiel moet eruit springen. Vermijd daarom de meestgebruikte loze termen op Nederlandse profielen. Het loopt op LinkedIn over van de verantwoordelijke, creatieve, gedreven specialisten. Als u dit soort termen ook gebruikt, is uw profiel minder goed vindbaar voor recruiters.

26 januari 2015 | Door redactie

Op LinkedIn gaat het erom dat u uzelf zo goed mogelijk verkoopt. U moet dus op strategische plekken de juiste woorden kiezen. Denk aan de beschrijving van uzelf, de omschrijving van uw huidige en vorige functies en uw berichten, Sommige leden slaan hier een beetje in door. Creatief is de meestgebruikte loze term op Nederlandse LinkedIn-profielen, blijkt uit eigen cijfers.

Loze termen niet gebruiken

Ook als de woorden ‘gedreven’, ‘gespecialiseerd’ en ‘verantwoordelijk’ op uw profiel te vinden zijn, is het tijd voor actie. LinkedIn raadt gebruikers aan de woorden in de top 10 meestgebruikte loze termen te laten voor wat ze zijn. Omdat er door Nederlandse LinkedIn-leden zo kwistig wordt gestrooid met loze termen, kunnen recruiters u namelijk lastiger vinden als u ze ook gebruikt.

Buzzwoorden LinkedIn