Wie werft u via LinkedIn of Twitter?

Wilt u uitproberen of het handig is om voor de uitbreiding van uw team via LinkedIn, Facebook of Twitter te werven? Dan is het belangrijk om te weten welke social media door welke potentiële nieuwe werknemers worden gebruikt. Zo kunt u ervoor zorgen dat uw online advertentie precies aansluit op de kandidaat die u zoekt.

30 maart 2011 | Door redactie

Steeds meer organisaties zetten social media in om nieuwe medewerkers te vinden. Uit onderzoek van Heliview Research is gebleken dat één op de vijf bedrijfsvestigingen met vacatures zulke sites heeft ingezet voor de personeelswerving. Voorlopig is het succes nog niet gigantisch. Zo’n 40% van de organisaties die via social media probeerde een vacature te vervullen, is daarin geslaagd. Bij werving via vacaturesites (70%), recruitmentsites zoals werkenbijdeoverheid.nl (76%) en de eigen website (72%) is het succes een stuk groter.

Andere kandidaten bereiken

Door te werven via LinkedIn, Twitter of Facebook bereikt u andere kandidaten dan via traditionelere manieren van werven: u komt in contact met een groep potentiële werkzoekenden die niet actief op zoek is naar een andere baan, maar wel reageert op interessante aanbiedingen.
Houd in uw achterhoofd wie de gemiddelde gebruiker van elk van de nieuwe media is. Daar kunt u uw werving op afstemmen:
LinkedIn: 41-54 jaar, hoog opgeleid;
Twitter: 25-44 jaar, hbo-niveau;
Facebook: 25-34 jaar, beperkte werkervaring.