Zet uzelf alvast op de kaart met Twitter

Bent u nog niet actief op Twitter, overweeg dan toch om alvast een Twitter-account aan te maken. Het voordeel is dat u dan misschien nog alle keus heeft wat uw naam betreft. Zo voorkomt u dat een ander de naam voor uw neus wegkaapt.

10 april 2015 | Door redactie

Twitter is voor u misschien nog ver van uw bed, maar daar kan snel verandering in komen. Wie eenmaal actief is op een van de sociale media, raakt er snel mee vertrouwd. Bovendien is het een taak die wellicht op uw bord kan komen te liggen. Niet in alle bedrijven is een marketingafdeling die dit voor zijn rekening kan nemen. Om te oefenen, kunt u in ieder geval alvast een Twitter-account aanmaken. Het voordeel is dat u dan misschien nog keus heeft wat de naam betreft. Denk wel even goed na over uw Twitter-biografie. Behanlve uw functie en het soort werk dat u doet, moet daaruit ook blijken wat voor persoon u bent. Het doel van social media is immers om volgers te betrekken bij uw organisatie en werk.

Tips voor Twitter-biografie

Probeer niet alleen duidelijk te maken wat voor soort werk u doet, maar voeg enkele persoonlijke details toe. U heeft maar beperkt de ruimte, dus denk er goed over na. Het is best moeilijk uzelf in enkele kreten of zinnen te karakteriseren. Uw potentiële volgers moeten een beeld krijgen van wat voor soort persoon u bent. Denk dus na over hoe u wilt dat anderen u zien. U kunt hier hobbies en interesses noemen zoals hardlopen, wijn of lezen, of in korte zinnen schetsen wat u bezighoudt, bijvoorbeeld 'doet mee aan de marathon' of 'staat regelmatig langs het hockeyveld'. Het kan helpen om en ander mee te laten denken en een collega of uw partner te vragen u in enkele kreten te kenschetsen. Even brainstormen met elkaar kan verschillende varianten opleveren.