Zakelijke communicatie

Het begrip 'zakelijke communicatie' is bijzonder divers: eigenlijk is het alle communicatie die in naam van uw functie of organisatie wordt gebezigd. Dat kunnen schriftelijke uitingen zijn, zoals (nieuws)brieven, brochures en e-mails, maar ook mondelingen uitingen als interne en externe gesprekken en vergaderingen.

Op deze themapagina vindt u taalzaken als spelling, tekstopbouw en gesprekstechnieken, tips over communicatiemiddelen als e-mail en WhatsApp tot de beveiliging van documenten.

Nieuws

Ruis in de communicatie met thuiswerkers

13-03-2024

Nu werknemers hoe langer hoe vaker plaats- en tijdonafhankelijk werken, is persoonlijk contact en directe communicatie met de werkgever en c...

Zorg voor draagvlak bij introductie nieuwe huisstijl

07-03-2024

Vóórdat een organisatie met een nieuwe huisstijl naar buiten treedt, moet ze eerst intern de zaakjes op orde hebben. Logistiek en administra...

Een moeizaam gesprek bijsturen

21-02-2024

Gesprekken lopen niet altijd even vlot of positief. Soms is een gesprekspartner erop uit de ander te ondermijnen of te beledigen. De reactie...

Appen achter het stuur, wanneer mag het wel?

07-02-2024

Een bestuurder van een auto mag niet handheld bellen tijdens het autorijden. Dat is bij iedereen bekend. Net als dat appen, sms’en of e-mail...

Recent verschenen