Social media

Veel mensen zien het gebruik van social media als een vrijetijdsbesteding. Toch dienen deze media steeds vaker ook zakelijke doeleinden. Zo maken veel organisaties en werknemers dankbaar gebruik van Linkedin om hun professionele netwerk te onderhouden en van Twitter om nieuws en kennis te delen. Maar ook Facebook is heel geschikt voor zakelijk gebruik. Diverse organisaties en instellingen – zoals Paypal, Shell en de Rijksoverheid – zijn al lang prominent aanwezig op dit sociale medium.

Uitgelicht

Het verschil: managen van social media en een...

Geen organisatie kan nog om social media en communities heen: de onlineplatformen hebben het klantcontact blijvend veranderd. Maar...

Nieuws
Door redactie BV Rendement
Publicatiedatum: 24-07-2017

De ondernemingsraad op social media

Veel organisaties gebruiken sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Zo kunnen organisaties direct in contact...

Nieuws
Door redactie OR Rendement
Publicatiedatum: 03-07-2019

Gedragscode omgaan met social media

Diverse werknemers, bijvoorbeeld marketeers, werken met sociale netwerken of blogs. Wat mag wel en wat mag niet wat betreft social...

Reglement
Microsoft Word document
Publicatiedatum: 07-08-2019

ROI berekenen van social media

Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in...

E-learning
Door redactie Office Rendement
Publicatiedatum: 03-10-2017

 

Tools

E-learning

ROI berekenen van social media
Videocollege
12 minuten
03-10-2017

Vraag en antwoord

Hoe kunnen we YouTube slim inzetten?
Met YouTube’s nieuwste functie Premières kunt u samen met uw volgers op hetzelfde moment een nieuwe video bekijken. Het lijkt op live streaming, maar in dit geval draait het om een vooraf gemaakte video. Door uw première aan te kondigen bij uw doelgroep, betrekt u hen... Lees het hele antwoord