Social media

Veel mensen zien het gebruik van social media als een vrijetijdsbesteding. Toch dienen deze media steeds vaker ook zakelijke doeleinden. Zo maken veel organisaties en werknemers dankbaar gebruik van Linkedin om hun professionele netwerk te onderhouden en van Twitter om nieuws en kennis te delen. Maar ook Facebook is heel geschikt voor zakelijk gebruik. Diverse organisaties en instellingen – zoals Paypal, Shell en de Rijksoverheid – zijn al lang prominent aanwezig op dit sociale medium.

Uitgelicht

Het verschil: managen van social media en een...

Geen organisatie kan nog om social media en communities heen: de onlineplatformen hebben het klantcontact blijvend veranderd. Maar...

Nieuws
Door redactie BV Rendement
Publicatiedatum: 24-07-2017

De ondernemingsraad op social media

Veel organisaties gebruiken sociale media zoals Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. Zo kunnen organisaties direct in contact...

Nieuws
Door redactie OR Rendement
Publicatiedatum: 03-07-2019

Gedragscode omgaan met social media

Diverse werknemers, bijvoorbeeld marketeers, werken met sociale netwerken of blogs. Wat mag wel en wat mag niet wat betreft social...

Reglement
Microsoft Word document
Publicatiedatum: 07-08-2019

ROI berekenen van social media

Hoewel inmiddels duidelijk is dat het fenomeen social media een blijvertje is en dat het zijn meerwaarde heeft bewezen, zijn er in...

E-learning
Door redactie Office Rendement
Publicatiedatum: 03-10-2017

 

Tools

Verdiepingsartikelen

Een vacaturevideo maken

Werving en selectie 5 minuten | 06-07-2020

Niet alleen jong talent, maar ook de oudere oriënteerder op de banenmarkt geeft steeds vaker de voorkeur aan een pakkende vacaturevideo bove...

Het inzetten van sociale media voor uw organisatie

Marketing 6 minuten | 09-06-2020

Bijna elke organisatie is vandaag de dag online vindbaar en te benaderen via een of meerdere socialemediakanalen. En dat is niet heel gek, w...

Infographics

Communicatiemiddelen OR

Achterban van de OR Publicatiedatum 22-09-2020

Voor de ondernemingsraad (OR) is het van groot belang om de achterban goed te informeren over de ontwikkelingen en om contact te houden. Er zijn verschillende middelen...

E-learning

ROI berekenen van social media
Videocollege
12 minuten
03-10-2017

Vraag en antwoord

Wat kunnen we doen tegen onterechte negatieve reviews via social media?
Smaad en laster worden vaak door elkaar gebruikt, maar juridisch zijn het verschillende begrippen. Beide zijn misdrijven. Bij laster verspreidt iemand negatieve berichten waarvan hij weet dat die niet waar zijn. Bij smaad gaat het om berichten die op zichzelf waar zijn, maar ook pijnlijk,... Lees het hele antwoord