Misschien heeft u weinig op met Twitter en houdt u zich verre van het online gekwetter. Toch moet u dan overwegen om een Twitter-account aan te maken. Zo voorkomt u dat een ander de naam van uw keuze voor uw neus wegkaapt. Mocht u dan ooit toch aan Twitter willen beginnen, dan is uw naam in ieder geval voor u.
Ook als u nu niets met Twitter doet, kunt u alvast een Twitter-account aanmaken. Het voordeel is dat u dan misschien nog keus heeft wat de naam betreft. Denk wel even goed na over uw Twitter-biografie. Behalve uw functie en het soort werk dat u doet, moet daaruit ook blijken wat voor persoon u bent. Het doel van social media is immers om volgers te betrekken bij wat u te vertellen heeft. En passant kunt u ook nog reclame maken voor uw werkzaamheden en organisatie in het algemeen. Probeer niet alleen duidelijk te maken wat voor soort werk u doet, maar voeg enkele persoonlijke details toe. U heeft maar beperkt de ruimte, dus denk er goed over na.
Het is best moeilijk uzelf in enkele kreten of zinnen te karakteriseren. Uw potentiële volgers moeten een beeld krijgen van wat voor soort persoon u bent. Denk dus na over hoe u wilt dat anderen u zien. U kunt hier hobby’s en interesses noemen zoals hardlopen, wijn of lezen, of in korte zinnen schetsen wat u bezighoudt. Het kan helpen om een ander te laten meedenken en een collega of uw partner te vragen u in enkele kreten te kenschetsen. Even brainstormen met elkaar kan verschillende varianten opleveren.