Maak snel een inhoudsopgave in Word

Schrijft u een groot rapport in Microsoft Word, dan kan het lastig zijn om op een later moment een specifieke paragraaf terug te vinden. Een inhoudsopgave lost dit probleem op. U ziet dan in een oogopslag op welke pagina u moet zijn. In Word hoeft u niet handmatig een inhoudsopgave te typen; daar heeft het programma een slim trucje voor.

13 september 2012 | Door redactie

U heeft vast wel eens een Word-document ontvangen met daarin een prachtige inhoudsopgave. Misschien denkt u dat de maker van dat document veel tijd heeft gestoken in het maken van die inhoudsopgave. De kans is groot dat hij binnen een mum van tijd een inhoudsopgave tevoorschijn heeft getoverd, door Word het werk te laten doen.

Word herkent hoofdstukken

Een inhoudsopgave voor uw rapport maakt u zo:

  • Selecteer de titels van de hoofdstukken in uw document;
  • Ga naar tabblad Start en kies onder Stijlen Kop 1;
  • Vervolgens selecteert u de titels van eventuele paragrafen en klikt u op Kop 2;
  • Nu gaat u naar het tabblad Verwijzingen en klikt u op het pijltje onder Inhoudsopgave;
  • U hoeft nu alleen nog maar te kiezen welke lay-out u wilt.